Frågor & Svar

Tack för ditt intresse för M/S Birger Jarl. Nedan finner du en lista på vanligt förekommande frågor. Om du inte kan hitta svaren på dina frågor i listan så kan du kontakta oss direkt på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. 

Hur gör jag om jag vill ändra eller avboka?

 

No show

Utebliven ankomst debiteras med 100% om inget annat har avtalats i förväg via mail.

 

Vid obetald vistelse och av dig oaviserad sen ankomst kommer din bokning ej att kunna garanteras. Sen ankomst meddelas receptionen via mail till - Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den..

 

Non Refundeble bokningar

Dessa bokningar är ej avbokningsbara och vid avbokning sker betalning för dessa med 100%.

 

Vid bokning av hytter till ordinarie priser

Avbokning vid bokat antal av 1-5 hytter

Kostnadsfriavbokning skall ske via mail dagen innan ankomst senast kl 18:00, därefter tas 100% av bokat värde ut i avbokningsavgift.

 

Avbokning vid bokat antal av 6-10 hytter

Kostnadsfriavbokning skall ske mail 2 dagar innan ankomst, därefter tas 100% av bokat värde ut i avbokningsavgift.

 

Avbokning vid bokat antal av 11-15 hytter

Kostnadsfriavbokning skall ske mail 14 dagar innan ankomst, därefter tas 100% av bokat värde ut i avbokningsavgift.

 

Avbokning vid bokat antal av 15 eller fler hytter

Kostnadsfriavbokning skall ske mail 28 dagar innan ankomst, därefter tas 100% av bokat värde ut i avbokningsavgift.

 

Alla avbokningar och eventuella ändringar skall ske via mail till - Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

 

Kan man röka ombord på M/S Birger Jarl?

Rökning är ej tillåten ombord på M/S Birger Jarl för att hytterna skall hållas fräscha samt på grund av brandrisken. 

Hur och när betalar jag?

Betalningen görs med kreditkort via en säker betalplattform på webbsidan. Vi accepterar VISA och Master Card. Du behöver betala hela summan direkt för att boka ditt boende på M/S Birger Jarl

Vad mer finns tillgängligt på hotellet?

WIFI finns tillgängligt gratis i gemensamma utrymmen. Frukostbuffé kan köpas till en extrakostnad av 95 kr. Det finns också en mikro och vattenkokare att använda utan kostnad. I receptionen går det att köpa förfriskningar och snacks. Om du har fler frågor så var vänlig och kontakta vår reception.

Vad ingår i priset?

Det beror på typ av hytt som bokas på hotellet. För att få en överblick över hytterna vi erbjuder, klicka "Sök Boende" och ange datum för ditt önskade besök. Grundpriset är ett lägsta, icke-avbokningsbart pris. Alla hytter är möblerade och städade före och efter din vistelse. Sänglinne och handdukar ingår i priset. Bredband i gemensamma utrymmen ingår i priset. Frukostbuffé finns att köpa för 95 kr ombord på fartyget.

Finns det parkering i närheten av M/S Birger Jarl?

Parkerings information:
Vi hänvisar samtliga gäster till Stigbergsgaraget.
Som ligger på, Renstiernas gata 5, 116 28 Sverige.
Därefter tar man trapporna som leder ner till fartyget.

Besökstaxor:

Korttidsparkering: 40 kr/timme
Parkera hela dagen för 110 kronor klockan 08.00-18.00.
Parkera hela kvällen för 50 kronor klockan 18.00-24.00.
Parkera hela natten för 50 kronor klockan 00.00-08.00.
Dygnstaxa: 200 kronor/24 timmar.

Garaget har öppet för besökare varje dag: klockan 06.30-24.00

För mer information klicka här.

För dom som reser kollektivt:
Ta tunnelbanan till Slussen, sedan är det ca 10 minuter att gå.
Alternativt buss 71, 53 eller 404 till Londonviadukten. Därifrån är det även en liten promenad på ca 10 minuter.

Vilka tider gäller för in- och ut-checkning?

Incheckning är vanligtvis från 15:00. Receptionen är öppen 24 timmar om dygnet, därmed är sen incheckning inte ett problem. Utcheckning sker senast kl 11:00.

Var kan jag läsa Allmänna villkor/Terms and Conditions?

Innan du gör klart bokningen får du läsa igenom och acceptera våra allmänna villkor (Terms & Conditions). De är också tillgängliga att läsa när som helst genom att klicka ”Terms”.

Hur bokar jag ett rum?

Du kan boka ett rum (hytt) på hotellet via webbsidan och betala hela summan med ditt kreditkort. När betalningen är genomförd får du en bekräftelse via e-post med ditt bokningsnummer och övriga detaljer samt ankomst-instruktioner.

Övriga frågor?

Vänligen kontakta oss för att få svar på de frågor du har. Du kan skicka mail på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. 

Får jag ha husdjur ombord på M/S Birger Jarl?

Husdjur är ej tillåtna på grund av eventuella allergier hos andra gäster.